aku cerita, hangpa baca naaa...hehe.. satu lagi, Terima kasih daun keladi sebab rajin singgah sini...sayang hangpa sumaaa...hihhi

Wednesday, May 23, 2012

gua dah dewasa

gua bukan dewa. Gua banyak kali dah bagitawu. Gua cuma dah dewasa.. dewasa sikit dari adik gua yang derjah dua tu. dewasakah gua?
kenapa gua kena dewasa dengan begitu cepat? gua tak puas nak jadi kanak-kanak yang suka minum ribena lagi. Gua tak percaya diri gua ini adalah gua. Jerawat kat dagu gua ni adalah milik mutlak gua juga !
Bila gua naik pentas tadi, gua memang debar. Banyak gua fikir, banyak gua rasa. Memang mungkin debar gua tadi tak sehebat bila tunggu suami lafaz akad depan tok kadi. Tapi gua punya fikiran tertumpu pada satu. Apa gua nak buat lepas ni? Gua dah dewasa. Gua bakal ada life sendiri. Gua..gua..gua...dan gua.. Gua takut kalau apak gua pilih calon untuk gua juga. arghh..gua takut. gua kena ada bekal. tapi cukupkah bekal gua? dengan berbekalkan sekeping kertas tu. Bolehkah gua pergi jauh lagi? 


mari berdoa moga sama-sama dipermudahkan urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan, Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki. "
amin ya rabbal alamin..




4 comments:

Camy Alya said...

asal aku tak dapat?


*jeles

haha

kura said...

lu, kena percaya pada diri sendiri. wuh!

syafiqakarim said...

dewasa la sgt.





kahkah.da la belagak.aku call bole
lak jawab "aku keje ni aku keje"
mentang2 aku jobless.k fine.fineeeee

Cik Kay Jue said...

haha.. betul2.. ckj pun tak puas lagi jadi kanak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...