aku cerita, hangpa baca naaa...hehe.. satu lagi, Terima kasih daun keladi sebab rajin singgah sini...sayang hangpa sumaaa...hihhi

Thursday, December 8, 2011

#Doa untuk Sang Kekasih


Ya Allah… 
Seandainya telah Engkau catatkan… 
Dia milikku tercipta buatku… 
Satukanlah hatinya dengan hatiku… 
Titipkanlah kebahagiaan antara kami… 
Agar kemesraan itu abadi…
Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi… 
Seiringkanlah kami melayari hidup ini… 
Ke tepian yang sejahtera dan abadi… 
Maka jodohkanlah kami…
Tetapi ya Allah… 
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku… 
Bawalah dia jauh dari pandanganku… 
Jauhkanlah dia dari ingatanku… 
Dan peliharalah aku dari kekecewaan…
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti… 
Berikanlah aku kekuatan… 
Menolak bayangannya jauh ke dada langit… 
Hilang bersama senja yang merah… 
Agarku sentiasa tenang… 
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta… 
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu… 
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan… 
Adalah yang terbaik untukku… 
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui… 
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…
Ya Allah… 
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku… 
Di dunia dan di akhirat…
Ya Allah… 
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang dhaif ini… 
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian… 
Di dunia ini maupun di akhirat… 
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran…
Ya Allah… 
Kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… 
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup… 
Ke jalan yang Engkau ridhai… 
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah…
Ya Allah… 
Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat… 
Dan peliharalah kami dari azab api neraka…
AMIN… AMIN… AMIN… Ya rabbal ‘aalamin

1 comment:

Nadratul Syazwana said...

Semoga Allah menyediakan lelaki yg terbaik buat saya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...