aku cerita, hangpa baca naaa...hehe.. satu lagi, Terima kasih daun keladi sebab rajin singgah sini...sayang hangpa sumaaa...hihhi

Saturday, September 15, 2012

Jalan bahagia


"Kudatang mencarimu
Yang berselindung dalam bayangan
Ternyatalah kealpaan
Menjadi duri dalam jiwaku"


bunyi bising itu membawa-ku ke alam realiti.
sukar.
payah.
payah nak lupa. Sepertimana payah juga menaklukinya dahulu.


"Semakin jauh menyusur matahari
Semakin aku hilang arah tuju-ku
Tidak kusangka yang terang akan suram
Meskipun intan bayangnya
Jua tak berwajah"


aku tahu dia ada. Tapi dia bukan di sini.
bukan di hati.
tapi dia terus berlegar di fikiran sehingga aku lemas.
mati.


"Biarpun gelap malam
mata terpejam hatiku tenang
Kekusutan ansur pulang
Bersama bayang siang semalam"


kadang terfikir.
apa perlu aku begitu?

aku BANGKIT.

kerana..


"Baru kutahu ertinya
Sakit yang mencengkam dada
Malam yang sesepi itu
Terbuka jalan selebar dunia"


ada jalan bahagia di hadapan.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...