aku cerita, hangpa baca naaa...hehe.. satu lagi, Terima kasih daun keladi sebab rajin singgah sini...sayang hangpa sumaaa...hihhi

Tuesday, March 26, 2013

cinta yang di kail

aku sekarang kat ofis. Bos aku pegi meeting. Maka aku heaven gila hari ni.

first of all aku nak ucapkan tahniah kat rakan seperjuangan aku masa study kat politeknik kerana beliau bakal bertunang pada sabtu ni 30/3/2013. Bertunang dengan rakan sekelas aku jugak kat politeknik tu jugak..kira cam couple dari masa-masa study dulu laa.. Seronok kan camtu? 

aku jugak yang telan liur je dengar. haha.. tapi nasib baik kawan se-opis aku ni ajak aku pegi mancing udang kat sabak bernam sabtu tu.. so, aku dah plan awal-awal la.. aku nak pegi mancing ahh...tak sanggup kot nak pegi majlis tu sorang-sorang (maksud aku tak bawak someone special la)..kehkeh..poyo gila

malam tadi roomate aku bagi aku sebuah buku novel.. tulisan fatimah syarha dengan hubby dia tu..


                                                      Cinta High Class



so, aku baca laa..lewat gak aku tido malam tadi..

SinopsisCinta High Class bukan ekslusif milik sesiapa. Cinta high class berhak dimiliki oeh kita semua. Jangan tunggu esok. Hari ini juga kita dan si dia mesti mencintai secara high class. Jangan lupa, bantu si dia agar mampu mencintai secara high class juga. Cintaku kerana agama-Mu. Dalam agama Islam, ada perkara yang baik dan perkara yang terbaik. Adat yang selari syariat elok diraikan. Masyarakat akan lebih berbaik sangka dengan setiap pilihan orang lain apabila mereka mengamalkan mana yang menjadi prioriti. Inilah namanya konsep fiqh al-awlawiyat.

buku ni buat aku berfikir secara lebih matang la sebenarnya. Pasal cinta, pilih someone yang akan senafas dengan aku nanti apa semua kannn...yelaa..dulu time study, asik fikir nak kerja apa..laa ni dah kerja, mula la gatal nak berlaki-kan siapa pula kan.. 


haha...ayat ni aku simpan buat tangkal pemberi semangat sebenarnya.. kalau kau pernah bercinta sebelum ni, aku rasa tak terlambat lagi kau nak putuskan dan jaga hati kau. Takpun kau nikah je terus. Mana perkara yang boleh kau buat untuk jauhi zina, kau buatlah. Kalau yang single pulak, tak jadi salah kalau kau jadi manusia yang sedikit memilih dalam pencarian pasangan ni.. 


kredit pada blogger yg buat gambar ni..aku amik kat google

abang tolong betulkan tudung ayang ni....ayang nak pegi ngaji ni

sampai disini. chow..aku nak pegi minum petang. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...